Ved lektor, ph.d. Nanna Jordt Jørgensen, Københavns Professionshøjskole
Klimakrisen rejser ikke kun teknologiske og politiske spørgsmål, men også pædagogiske: Hvordan lærer vi at leve på nye måder, der tager hensyn til planetens grænser?
Med afsæt i sit arbejde med uddannelse og bæredygtighed præsenterer Nanna Jordt Jørgensen en række aktuelle perspektiver på, hvordan daginstitutioner og skoler kan bidrage til at udvikle børn og unges bæredygtige medborgerskab. Forelæsningen ser på konkrete eksempler fra praksis og diskuterer muligheder og udfordringer for, at pædagogikkens kan inspirere grøn omstilling og styrke fællesskab og trivsel.
Det er en forelæsning for alle, der er optaget af fremtidens uddannelse – og af, hvordan vi kan ruste kommende generationer til at håndtere de store udfordringer, der venter.
Holdinfo
Hold: 1127
Startdato: onsdag d. 15. april 2026
Slutdato: onsdag d. 15. april 2026
Tidspunkt: Kl. 18:15 - 20:00
Varighed: 1 onsdag
Alle undervisningsgange
onsdag d. 15. april 2026 Kl. 18:15 - 20:00
Sted: Domkirkens Hus, Fiolstræde 4, 1171 København K Lokale: Gymnastiksalen, st. (indg via porten til gården)
Tilmelding åbner 1/12 kl. 10 online